Over het verdienmodel van CNOC. Eerst zaaien, dan oogsten!

CNOC-kritisch-in-ieders-belang

Natuurlijk verwelkomen we bij CNOC iedereen met open armen. Toch onderwerpen we potentiële nieuwe klanten altijd aan een strenge selectie. Heeft het bedrijf echt wel maatwerk nodig of zou het met een standaardpakket ook prima uit de voeten kunnen? Als dat laatste het geval is, dan zeggen we het eerlijk en gaat het feest niet door. Even goede vrienden!

What’s in it for us?

We steken niet alleen zoveel tijd in het voortraject omdat we aardige jongens zijn en willen dat elk bedrijf de juiste oplossing krijgt. Uiteindelijk is het ook in ons eigen voordeel dat onze klanten de maatwerksoftware daadwerkelijk nodig hebben en een langdurige relatie met ons aan willen gaan. Ons verdienmodel gaat er namelijk vanuit dat we in elke klant eerst gaan investeren. Pas na een paar jaar houden we er geld aan over.

Maatwerk is investeren

Dat komt omdat het voor ons lastig concurreren is. Het aanschaffen van een softwarepakket is altijd goedkoper dat het ontwikkelen van een eigen maatwerk applicatie. Om toch tegen een redelijke prijs maatwerk aan te kunnen bieden, hebben we ervoor gekozen om niet alle kosten van de ontwikkeling initieel door te belasten. De klant kan bij ons tegen een relatief laag bedrag eigen maatwerk laten maken. Wanneer we de software vervolgens in beheer nemen, dan rekenen we daar een reële prijs voor. Dat betekent dat we per saldo pas uit de kosten zijn als een applicatie twee of drie jaar in de lucht is.

Geen wurgcontracten!

Natuurlijk zouden we er ook voor kunnen kiezen om in onze beheercontracten een minimale periode van een paar jaar vast te leggen. Daar houden we echter niet van! Onze klanten moeten altijd kunnen besluiten dat ze ermee willen stoppen.

Kwaliteit verdient zich terug

Het ontwikkelen van een nieuwe applicatie houdt voor ons altijd een zeker risico in. Als een bedrijf na een half jaar besluit om de stekker uit het systeem te halen, dan staan wij met lege handen en lijden we verlies. Gelukkig komt dat eigenlijk nooit voor omdat we van tevoren altijd goed checken of de klant weet wat hij wil en nodig heeft. Verder laten we de kwaliteit van onze oplossing voor zichzelf spreken. Die moet gewoon zo goed zijn dat onze klanten jaren met een applicatie vooruit kunnen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *