Een maatwerkapplicatie van CNOC. Wat kost dat nou?

Zoals jullie weten is CNOC gevestigd in het oude pand van de stadsleenbank in Delft. Daarom zijn we het aan onze stand verplicht om transparant met geldstromen om te gaan. We doen dan ook niet geheimzinnig over onze prijzen. We snappen heel goed dat een klant wil weten wat zijn nieuwe applicatie gaat kosten. METEEN! NU! Toch hebben we geen prijzen op onze website staan. De ene applicatie is nu eenmaal de andere niet in. We kunnen dus pas een reële prijsindicatie geven als we precies weten wat de vraag is.

Zoals jullie weten is CNOC gevestigd in het oude pand van de stadsleenbank in Delft. Daarom zijn we het aan onze stand verplicht om transparant met geldstromen om te gaan. We doen dan ook niet geheimzinnig over onze prijzen. We snappen heel goed dat een klant wil weten wat zijn nieuwe applicatie gaat kosten. METEEN! NU! Toch hebben we geen prijzen op onze website staan. De ene applicatie is nu eenmaal de andere niet in. We kunnen dus pas een reële prijsindicatie geven als we precies weten wat de vraag is.

Dat neemt niet weg dat we wel een globaal idee kunnen geven aan wat voor kosten je moet denken. Met wat simpele voorbeelden helpen we je op weg.

 

Enorme prijsverschillen

Een hardnekkig vooroordeel over maatwerksoftware is dat het peperduur is. Dat hangt er echter helemaal af van de gewenste functionaliteit én welke definitie van duur je hanteert. De goedkoopste applicatie die CNOC ooit heeft ontwikkeld, kostte zo’n € 1.800. De duurste wel € 60.000. Beide systemen liggen qua scope en complexiteit mijlenver uit elkaar.

 

 

Wat je krijgt voor € 1.800…

Voor slechts € 1.800 heb je al een applicatie met basisfunctionaliteit die we in een paar sprints kunnen opleveren. De applicatie die we voor dit bedrag hebben ontwikkeld, is een toepassing waarmee de klant zijn wagenpark beheert. Concreet houdt dat het volgende in:

 

  • Opvoeren nieuwe auto’s (kenteken, kleur e.a.)
  • Vastleggen aan welke medewerker de auto is toegewezen en voor welke periode
  • Zoekfunctie op auto en medewerker
  • Reminder sturen als een auto APK gekeurd moet worden
  • Overzicht maken van auto/medewerker incl. tussentijdse wisselingen (voor de belasting)

 

Hoe ziet een applicatie van € 60.000 eruit?

De applicatie die we hebben ontwikkeld voor € 60.000 is in verschillende releases opgeleverd. Hij is een paar jaar geleden uitgerold met slechts een aantal basisfuncties. Geleidelijk aan is de applicatie steeds verder uitgebreid met nieuwe functionaliteit.

 

Inmiddels is het een vrij complex systeem geworden. Het zou wel een érg lange blog, als we de applicatie tot in detail gingen beschrijven. Om je een indruk te geven van de scope van het systeem, houden we het bij een korte opsomming van de belangrijkste features:

  • Meerdere in- en uitvoerschermen incl. zoekfunctionaliteit
  • Complexe berekeningen (voor genereren offertes)
  • Drie gebruikersgroepen incl. uitgebreide workflows
  • Aparte klantportal met raadpleeg/updatefunctie
  • Twee externe koppelingen
  • Genereren van output documenten / printfunctie
  • Management rapportages

 

Onze prijsopgaves zijn altijd raak!

De complexiteit en scope van een applicatie, bepalen in hoge mate de prijs ervan. Om een goede inschatting te kunnen maken voor een nieuwe applicatie, willen we daarom altijd graag antwoord hebben op simpele vragen zoals:

  • Welk probleem gaat de applicatie oplossen?
  • Wat voor soort gebruikers gaan het systeem gebruiken
  • Om hoeveel personen gaat het ongeveer?
  • Welke processen gaat het systeem ondersteunen
  • Moet het systeem ook berekeningen doen?
  • Wat voor koppelingen moeten er komen?

Op basis van deze globale informatie maken we een offerte met een nauwkeurige prijsindicatie. We zijn nog nooit boven onze initiële schatting uitgekomen!

 

Interesse?

Wil je meer weten over onze aanpak of heb je al een concreet idee voor een maatwerk applicatie en ben je benieuwd naar het prijskaartje? Neem gerust contact met ons op.