Project met Nederland Isoleert gaat van start

CNOC heeft er weer een klant bij. Nederland Isoleert. De naam zegt het al. Het bedrijf richt zich op het isoleren van woningen. De ambities zijn hoog: er zijn nog 7.5 miljoen huizen in Nederland die niet geïsoleerd zijn. Nederland Isoleert wil dit aantal in tien jaar tijd tot nul reduceren. Goed voor het milieu en het woongenot van ons allen! Maar dit nobele streven kan alleen worden waargemaakt met een efficiënte en slimme aanpak.

Uit zijn jasje gegroeid

Het bedrijf gebruikt daarbij verschillende systemen die elkaar goed aanvullen. Standaardpakketten en maatwerksoftware die het bedrijf zelf ontwikkeld heeft. Deze software voldeed in eerste instantie prima, maar nu niet meer. Door de sterke groei die het bedrijf de laatste tijd heeft doorgemaakt is de applicatie zo complex geworden dat het niet meer overzichtelijk is. Daarom moet de applicatie herbouwd worden.

Yes we can!

Nederland Isoleert informeerde bij verschillende partijen of zij hierbij konden helpen. Dat bleek nog niet zo simpel. Het bedrijf ving bij verschillende partijen bot. Zelfs Salesforce gaf aan dat de applicatie dermate complex is dat het niet past in hun standaard. Via via klopte Nederland Isoleert ook bij ons aan. Dat was een gouden greep. Natuurlijk kunnen we de applicatie herbouwen! We zullen het nieuwe systeem ook uitbreiden met nieuwe features en zo flexibel inrichten dat het helemaal future-proof is.

De intake

Hoewel we er niet aan twijfelen dat we dit project tot een goed einde kunnen brengen, is het altijd lastig om er een precies prijskaartje aan te hangen. Om toch een nauwkeurige prijsindicatie te kunnen geven, nodigden we Nederland Isoleert uit voor een workshop van een dag. We spraken af dat we op basis daarvan een nauwkeurige offerte op zouden stellen.

Workshop biedt uitkomst

Tijdens de workshop werden de bedrijfsprocessen van Nederland Isoleert uitgebreid toegelicht en ingezoomd op de werkzaamheden die de applicatie moet ondersteunen:

  • De isolatie-expert stelt tijdens een huisbezoek een offerte op;
  • Op grond van de offerte maakt de Backoffice de werkbonnen voor de bouwvakkers;
  • De Backoffice legt de terugkoppeling over het uitgevoerde werk vast in het systeem

Ook de omgeving, randvoorwaarden, non-functional eisen en toekomstplannen kwamen tijdens de workshop ter sprake. Zo kregen we een goed beeld van wat de applicatie precies omhelst.

Een prototype zegt meer!

Met deze informatie op zak konden we een keurige offerte opstellen. Ook wilden we Nederland Isoleert graag laten zien hoe de nieuwe applicatie er grofweg uit zal komen te zien. We maakten een aantal ruwe schermschetsen waardoor ze blij verrast werden. Het contract kon snel getekend worden.

Aan de slag

Afgesproken is dat we in de zomer een eerste werkende versie afleveren dat het huidige systeem helemaal kan vervangen. Later kan er aanvullende functionaliteit worden toegevoegd zoals extra koppelingen waarmee het proces verder kan worden verbeterd. Birger en Rik gaan de komende maanden aan de slag met de nieuwe applicatie. Er is een ambitieuze projectplanning opgesteld waarin precies is vastgelegd welke onderdelen wanneer aan de beurt zijn. Het traject is opgedeeld in sprints van drie weken. Na elke sprint wordt er een tussenrelease opgeleverd waar de klant feedback op kan geven.

Nog sneller met ons nieuwe framework

Voor ons is dit traject ook technisch gezien interessant. Het is de eerste keer is dat we een project van deze omvang doen op de nieuwe versie van ons framework. Daarmee hebben we zoveel extra mogelijkheden en opties tot onze beschikking gekregen, dat we nog sneller meters kunnen maken. Een goed uitgangspunt!

Benieuwd hoe het verder loopt?

Het blijft altijd spannend, zo’n nieuw project. Ben je ook benieuwd hoe het gaat lopen? We houden je op de hoogte!

 

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang eens per maand een overzicht van de laatste artikelen.